Åsa Lindestams blogg: Äntligen Jobbkongress!

onsdag 28 oktober 2009

Äntligen Jobbkongress!

Dagsi gen för kongress! Packade igår och stack iväg från ett regnigt Söderhamn till ett likadant Stockholm. Jag är ombud för riksdagens grupp, vi har 13 personer som har yttrande och förslagsrätt fast vi får inte rösta.
Men ändå....
Funderar över närmsta vägen till Älvsjö...brer en smörgås att ha i väskan ifall det blir jäktigt..kollar att rätta handlingarna ligger i ryggan...
Det känns trots allt lite pirrigt och samtidigt jättekul att få träffa alla gamla bekanta och förmodligen en hel del nya vänner. En del gamla bekanta har jag inte träffat sen förra kongressen. Och sen få sitta på första parkett och lyssna till Monas tal! Kommer väl ihåg rysningarna av välbehag när hon blev vald, jag satt där då också med en tröja med text: Vote Mona for president"
Och så är det jobben...! Svenska folket röstade igår och gav Socialdemokraterna det största förtroendet i jobbfrågan generellt. Kan bara tänka mig att efter den här kongressen när jag sett förslagen måste siffrorna stiga ytterligare till vår fördel.
Ikväll träffas temagrupperna där jag ingår i "En rättvis värld är möjlig" och den leds av Urban Ahlin. Det känns verkligen som mina frågor.
Nu sätter vi fart och tar oss ut till mässan och Jobbkongressen för nu börjar det....!

Inga kommentarer: