Åsa Lindestams blogg: Listan...

måndag 30 november 2009

Listan...

Så oerhört skönt när den här helgen är över! Ibland längtar man mer efter vissa saker än andra och jag kan känna att den här helgen var en sån. Och nu är den passerad. Och dessutom hände det jag önskade: Jag är kvar på riksdagslistan, och fick förtroendet att stå som nummer två från Gävleborgs socialdemokrater. Det känns oerhört, det känns i hela kroppen (för den värker!). Det är den här listan som vi ska gå till val på, och den känns jättebra. En ny tjejkompis, Elin, tre härliga killkompisar, Raimo, Per och Roland som finns där idag med och Yoomi på sjätteplats med stor möjlighet att komma in. Yoomi är också en kär vän, hon var inne en period tidigare som ersättare och hon är verkligen jätteduktig. Så nu har vi en hel del att kämpa för.
Idag ska jag vila ända till ikväll genom att göra saker som andra redan gjort: byta gardiner, tvätta nån matta och ta upp nån mer ljusstake....för jag hann ju inte innan julskyltningen...och ikväll är det Kommunfullmäktige! Livet rullar på...

Inga kommentarer: