Åsa Lindestams blogg: Lättläst

tisdag 9 mars 2010

Lättläst

Träffade Centrum för Lättläst igår.
Inser att jag är en god läsare.
Lärde mig massor om hur jag ska skriva så fler förstår.
Jag har börjat blogga på Lättläst.

På Lättläst ska jag skriva mest om skolan och välfärd.
Välfärd är det vi får för pengar som vi betalar tillsammans genom skatten.
Det är skolan och hälsovård men också gator och annat vi alla använder.
Det är också pengar till polis och försvar.
Jag tycker det ska bli roligt med en ny blogg också.
Fast jag fortsätter skriva här med.

Inga kommentarer: