Åsa Lindestams blogg: Nedläggning av förband?

onsdag 13 juni 2012

Nedläggning av förband?

Hör från morgonens nyhetsuppläsare, både radio o TV, att (M) satt ihop en grupp av tunga politiker inom partiet med uppgift att lägga förslag på vilka förband som ska läggas ner. Allt för att kunna köpa SuperJas.....? Tur att vi (S) fick igenom en luftförsvarsutredning genom att förhandla med regeringen om Stridsgrupp 2015. Nu kan den gruppen utreda vilket försvar vi ska ha i luften. Och om regeringen även sätter till en försvarsberedning så kanske vi kan ta ett kliv framåt i vilken hotbilden vi ska rusta oss mot. Konstigt är att det är vi (S) som driver trots att vi är i opposition, och dessutom att regeringen inte har egna nya förslag, bara kör på med samma...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Kommer att lägga min röst på S, i nästa val, om Ni presenterar bättre möjligheter för vårt försvar. Detta trots att jag alltid röstat blått.

jan-olov sa...

Upprepar min fråga

Vilka förslag kommer du att lägga i Sveriges Riksdag i höst för att stärka försvaret av Sverige?
Vilka omprioriteringar?
Vilka anslagshöjningar?
Vilka satsningar?

Kn Jan-Olov Holm

Åsa Lindestam sa...

Du låter som Expressen: svara nu! Jag fortsätter på inslagen väg, läs tidigare bloggar o (S) förslag så ser du. Budgetmotion kommer i höst, mer skarp, filar med gruppen på detta.

jan-olov sa...

Jag låter som en skattebetalande familjefar väljare och kapten i hemvärnet som vill att ni snarast i Sveriges Riksdag fattar beslut om förstärkningar av försvaret av vårt land.
Ni får ta de försvarsutkottsinitiativ som krävs för detta. Gå ihop med de andra partierna fp-c-kd-sd-v-mp så får M vittra sönder.

Detta måste ni fixa.!
Jag litar på att det blir så Åsa och med din energi hyser jag ett visst hopp och dessutom aktiv i lottakåren.

Kn Jan-olov Holm

Unknown sa...

Bra där Jan -Olov

Unknown sa...

Helt plötsligt har S en reell möjlighet att locka över en stor andel försvars-vänner från Alliansregimen. Förutsatt att S kan prestera en trovärdig försvarspolitik.